Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ



Την Παρασκευή 14/11/2014 το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Πύδνας Κολινδρού συνήλθε σε διπλή συνεδρίαση. Θέμα της πρώτης συνεδρίασης (στις 6 μ.μ.)  ήταν ο προϋπολογισμός του δήμου για το 2015, ενώ της δεύτερης  (στις 7 μ.μ. κατά την πρόσκληση) έπρεπε να συζητηθούν άλλα 24 θέματα, μεταξύ των οποίων και ο προϋπολογισμός του ΔΗ.ΦΟ.Π.Α.Π.Ο.Υ. Η μεθόδευση της διπλής συνεδρίασης επιλέχθηκε για να ξεπεραστεί με τεχνάσματα ο νόμος  που υποχρεώνει η  συνεδρίαση για τον προϋπολογισμό να έχει αυτόν ως μοναδικό θέμα.
Η πρόταση που διατυπώσαμε στην συνεδρίαση ήταν ότι  ο νόμος έπρεπε να τηρηθεί και η δεύτερη συνεδρίαση να αναβληθεί για άλλη μέρα. Η άποψη μας είναι ότι ο προϋπολογισμός είναι η πιο σημαντική απόφαση που παίρνει ένα Δημοτικό Συμβούλιο. Επηρεάζει άμεσα όλες τις αποφάσεις του δήμου για τον επόμενο χρόνο.  Θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα μακρόχρονης προεργασίας και ζύμωσης στις τοπικές κοινωνίες μέσα από διαδικασίες συνελεύσεων σε κάθε χωριό. Αντί αυτού για τον φετινό δεν έγινε ούτε καν η τυπική διαβούλευση στην Επιτροπή Διαβούλευσης, όπως προβλέπεται. Έγιναν μέσα στον Αύγουστο δύο συνεδριάσεις με ελάχιστη προσέλευση και δεν συζητήθηκε  καθόλου. 
Υποστηρίξαμε ότι η μεθόδευση της διπλής συνεδρίασης παραβιάζει τη νομιμότητα και δείχνει αντιδημοκρατική νοοτροπία, σύμφωνα με την οποία ο δήμαρχος με τους λίγους εκλεκτούς συνεργάτες του αποφασίζει  ενώ η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι απλώς μια  τυπική διαδικασία, όπου οι αποφάσεις της διοίκησης απλώς κυρώνονται.   Κι ας είναι κατά το νόμο το Δημοτικό Συμβούλιο το ανώτερο όργανο διοίκησης του δήμου.
Δυστυχώς, η επιχειρηματολογία μας αγνοήθηκε. Συμπολίτευση και σύσσωμη η λοιπή αντιπολίτευση αποφάσισαν  ότι δεν υπάρχει πρόβλημα!
Οι επιλογές όλων στην κρίση των δημοτών.
Επί της ουσίας του προϋπολογισμού υποστηρίξαμε ότι, ως προς τα έσοδα, βασίζεται σε αποφάσεις που δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές, όπως για παράδειγμα  η απόφαση 328/2011 «καθορισμός τελών άρδευσης» η οποία βασίζεται  σε απαράδεκτους υπολογισμούς, σύμφωνα και με την άποψη της σημερινής πλειοψηφίας του δήμου που ως αντιπολίτευση το Νοέμβριο του 2011 την καταψήφισε.  Για να κατανοήσουμε το εξωπραγματικό της απόφασης αρκεί να λάβουμε υπόψη ότι προβλέπει 4.800 €  έσοδα από άρδευση ρυζιών (300 στρ. Χ 16 €). Παράδειγμα εξωπραγματικού υπολογισμού εσόδων και το «τέλος χρήσης κοινόχρηστων χώρων»: προβλέπονται 10.000 €, σε ένα δήμο με εκατοντάδες καταστήματα που καταλαμβάνουν πεζοδρόμια και πλατείες.
       Ως προς τα έξοδα κρίνουμε τον προϋπολογισμό άλλού εξαιρετικά φειδωλό και αλλού σπάταλο.
            Παραδείγματα σπάταλων προβλέψεων
§        6000 € για συντήρηση και ανταλλακτικά του επιβατικού αυτοκινήτου  του δήμου!
§        153.686,33 € για το Σύνδεσμο Ύδρευσης, δηλαδή για μια υπηρεσία που σχεδόν όλοι παραδέχονται ότι ελάχιστα μας προσφέρει. Ούτε σκέψη να δούμε τη διάλυση του Συνδέσμου και την αντικατάσταση του από μια προγραμματική συμφωνία με το Δήμο Κατερίνης.
§        159.000 € για τα απορρίμματα μας στο ΧΥΤΑ. Πληρώνουμε με τον τόνο. Καμία πρόβλεψη για λύσεις εξοικονόμησης και  μείωσης των απορριμμάτων (π.χ. Ανακύκλωση).
§        5.800 € για ασφάλιστρα, τέλη,  καύσιμα και ανταλλακτικά νεκροφόρας!
§        15.000 € για τη φύλαξη της εμποροπανήγυρης από ιδιωτική εταιρία, τη στιγμή που το Αστυνομικό Τμήμα θα βρίσκεται μέσα στο χώρο της. Και άλλες 15.000 € για τον καθαρισμό της, επίσης από ιδιωτική εταιρία. 
§        15.000 € για τη φύλαξη του πάρκου των Αλυκών από security.
§        Πολλά μικρά έργα και εργασίες συντήρησης, χωρίς πρόβλεψη για εξοικονόμηση πόρων με τη δημιουργία   ενός συνεργείου μικρών έργων και κατασκευή τους  με αυτεπιστασία, χωρίς εργολαβικό κέρδος.
    Ταυτόχρονα πολλά ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται καθόλου στον προϋπολογισμό. Για παράδειγμα για  συντήρηση των σχολείων και τη βελτίωση των υποδομών τους προϋπολογίζεται μηδενική συμμετοχή του δήμου. Το ίδιο για την  τουριστική προβολή ή την ανάδειξη των αρχαιοτήτων μας. Για την κοινωνική αλληλεγγύη και την προστασία των πολιτών από την φτώχεια που έφεραν η κρίση και τα μνημόνια ακούσαμε πολλά στα προεκλογικά μπαλκόνια. Στον προϋπολογισμό δεν χώρεσαν αντίστοιχες προβλέψεις.
 Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό. Το ίδιο και τον  προϋπολογισμό του ΔΗ.ΦΟ.Π.Α.Π.Ο.Υ, ο οποίος με προϋπολογιζόμενα έσοδα και έξοδα 1.031.605 € προβλέπει 28.500 € για πολιτιστικές δραστηριότητες, αθλητικές και κοινωνικές δραστηριότητες και 7.000 € για δράσεις σχετικές με το περιβάλλον. Έτσι, ο Δημοτικός Φορέας Πολιτισμού, Άθλησης, Περιβάλλοντος και Οικογενειακής Υποστήριξης ακυρώνει στην πράξη το όνομα του. Η οικογενειακή  υποστήριξη θα μπορούσε να ανήκει σε μια κοινωνική υπηρεσία του δήμου. Η δημιουργία του  φορέα υποκρύπτει την πρόθεση αυτών που τον νομοθέτησαν να εκχωρήσουν  σταδιακά  κοινωνικές υπηρεσίες σε ιδιώτες.

   Αιγίνιο 19-11-14
  Για την Παράταξη
Γιώργος Γκαϊντατζης
        Δημοτικός Σύμβουλος